Take a fresh look at your lifestyle.

Šrilančani uskoro za volanima autobusa, kako će se snaći u beogradskom špicu

Prva grupa vozača iz daleke južne Azije stigla je u Beograd i za otprilike dve nedelje počinje da prevozi beogradske putnike. Za sada, radnu snagu iz inostranstva uvoze privatni prevoznici, kako bi zamenili domaće koji odlaze iz zemlje u potrazi za boljim uslovima rada. Sagovornici N1 nisu sigurni kako će sve da se realizuje, gradonačelnik kaže – pravo je privatnih firmi da angažuju radnike iz inostranstva.

Posle građevinaca i dostavljača, inostrana radna snaga stiže i za volane gradskog prevoza. Prvih 30 vozača iz Šri Lanke trebalo bi sredinom novembra da izađu na ulice, linijama koje drži Konzorcijum privatnih prevoznika.

Domaćim šoferima, koji govore jezik i donekle poznaju Beograd, potrebne su minimum dve nedelje da nauče trase i prilagode se beogradskom saobraćaju, objašnjava vozač GSP-a Zoran Stefanović.

„Biće velikih problema, iskreno, tako da, ja sumnjam u ceo taj projekat. Ja ne znam kako su oni to sve zamislili sa ljudima koji dolaze iz Šri Lanke. To je drugi mentalitet ljudi, drugo razmišljanje, drugo podneblje, ja sam baš skeptik kako će to izgledati“, rekao je Stefanović.

Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja smatra da to nije dobro za domaći transport i bezbednost, ali je nužna potreba bez koje obim saobraćaja ne može da se održi.

Nepoznato je da li su novi vozači ranije kažnjavani, ako jesu, kako im se sudilo, konstatuje Božović.

„Ono što je još po mom mišljenju loše jeste što će njihova cena rada biti niža od cene rada naših ljudi, a naše ljude ćemo početi polako da izvozimo u Zapadnu Evropu gde će raditi, tako da dolazi do smene naših vozača i vozača iz Šri Lanke, ali očekujem da će u budućnosti biti i zamena inženjera, zamena lekara i tako dalje“, rekao je Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Interesantno je da Šrilančani voze levom stranom puta, pa je pitanje da li im se priznaje vozačka dozvola domovine, a ako moraju ponovo da idu na obuku, kako se i na kom jeziku ona realizuje.

Gradonačelnik Beograda kaže očigledan je manjak radne snage i naravno da se privatni prevoznici dovijaju na način koji smatraju da je najadekvatniji.

„Naravno da vozač, pa ne može da dođe neko sa ulice da vozi autobus, da prolazi sve neophodne kontrole i mora da ima sva ovlašćenja i dozvole da bi vozio, e sad, da li dolaze iz Šri Lanke – ne znam. Ja nemam informaciju da GSP ima nameru da angažuje bilo koga od stranih vozača, ali možda, ako bude imao potrebu“, rekao je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić.

Da ne bi imao potrebu, radi se na tome da plata vozača u Gradskom saobraćajnom preduzeću sa toplim obrocima vrlo brzo dostigne dostojanstven nivo i kako domaći radnici ne bi odlazili u inostranstvo, poručuje Šapić.

Vozač GSP-a Zoran Stefanović kaže – možda bi se zadovoljili i uslovima koje će dobiti kolege sa Šri Lanke.

„Nek daju i nama 700-800 evra, i nek nam plate račune, nek nam napune frižidere, možda bismo i mi radili za te pare“, dodao je Stefanović.

Ali, svestan je Stefanović da do toga ne može da dođe.

Članak Šrilančani uskoro za volanima autobusa, kako će se snaći u beogradskom špicu se pojavljuje prvo na Naša Borba.

%d bloggers like this: